A testedzés, mint gyógyító tényező a babavárás időszakában is fontos szerepet játszik, áthangolja az egyént, növeli az energiát, az erőnlétet. Várandósság alatt majdnem mindenkinek ajánlható a kismama torna, amely keringésjavító, tartásjavító, kondicionáló hatású. A jelenlegi szakirodalmi ajánlás szerint szövődménymentes várandósság esetén, a testedzés a betöltött 12. héttől teljesen biztonságos.

A Várandós Fitness óra 3 blokkból áll:

  1. Keringésfokozás
  2. Talajon végzett erősítő gyakorlatok
  3. Relaxáció

A Várandós Fitness óra az alábbiakat nyújtja Neked a babavárás ideje alatt

– Kiváló állóképességet és fittséget
– Jobb közérzetet, anyagcserét, vérkeringést
– Könnyebb éjszakai pihenést, nyugodtabb alvást
– Mérsékli vagy megelőzi az ízületi-, derék-, hát-, csípőfájdalmakat
– Csökkenti a vizesedést, a visszér kialakulását
– Növekszik a test tudatossága
– Könnyebb vajúdáshoz, szüléshez hozzásegíthet
– Rövidebb regenerálódást szülés után
– Csökkenti az esetleges depressziót, szorongást

A Várandós Fitness órán végzett relaxáció előnyei


– elősegíti a kiegyensúlyozott, egészséges várandós időszak megteremtését,
– elsajátítását követően akaratlagosan nehezen befolyásolható izmok is ellazíthatóak,
– segít a szülésre és az anyaságra való felkészülésben,
– fejleszti a testi-lelki önismeretet,
– csökkentheti a várandóssággal és szüléssel kapcsolatban érzett szorongást,
– egyes elemei a szülés során is jól használhatóak „fájdalomcsillapítóként”,
– segíti a magzat és az anya egymásra hangolódását, a kettejük közti összhang megteremtését,
– elősegíti a pocaklakóval való kapcsolatteremtést,
– szülés után sokat segíthet a pihenésben és a feltöltődésben,
– szülést követően segít a regenerációban

Várandós Fitness óra időpontjai

hétfő 18:30 – 19:30
kedd 10:30 – 11:30
szerda 17:00 – 18:00
péntek 10:30 – 11:30
nagylabdával

Jelenleg minden órára bejelentkezés szükséges!

Üzenetben: Várandós Fitness Debrecen FB oldalon
Telefonon: Nagy Katalin oktató 06-70-3357-942

Várandós Fitness órát tartja:
Nagy Katalin sportoktató

Várandós Fitness óra ára:
1 alkalom – 1.600.-Ft.
8 alkalmas bérlet – 11.200.-Ft.

Gyakori kérdések

Ha nincs panaszod, ha egészséges vagy, ha a várandósságod is problémamentes és az orvosod rábólintott, akkor a terhesség 12. hetétől. Az óra speciálisan várandósokra van szabva, és van mód arra, hogy egyéni különbségeket is figyelembe vegyünk.

A várandósság alatt jól bevált mozgásmennyiség jószerivel a szülés megindulásáig fenntartható. Egészséges kismama esetében nem befolyásolja a szülés megindulását, viszont jelentősen megkönnyítheti a vajúdás folyamatát.

A Várandós Fitness órán fontos szempont, hogy csak annyit csináljon a kismama amennyi még jól esik, hiszen ő tudja a teste jelzéseit érzékelni, így ha elfáradás vagy esetleg kellemetlen érzés jelentkezik, akkor azonnal pihenő javasolt.

Szövődményes várandósságban az aktív életmód mikéntje mindig egyéni elbírálást igényel, az alapbetegség, illetve a várandósságot veszélyeztető körülmények ismeretében. Egyes betegségek megelőzésére jó hatással van a testmozgás. Konzultálj szülész-nőgyógyász szakorvosoddal!

A legújabb kutatások szerint egy várandós nőnek napi 40 perc testmozgás (torna, séta, úszás, szobakerékpározás) mindenképpen javasolt. Figyeljünk a fokozatosság elvére. Legjobb heti 2-3 alkalommal tornázni, hogy hatással legyünk szívünk és tüdőnk kondíciójára.

Kényelmes ruhát ez a legfontosabb!
Hozz magaddal egy törölközőt és folyadékot, lehetőleg vizet.
Minden más van, amire szükségünk lehet.
Nem lesz szükség sportcipőre, cipő nélkül tornázunk.

Vélemények